Papuk dnevno gubi vode u svom sustavu koliko potroši 100 domaćinstava. Može li sa manje gubitaka? Može i mora. Brojni su vodovodi u RH koji su stariji od orahovačkog, a imaju znatno manje gubitke. Gubicima se gubi voda koja ovog trenutka nedostaje, ali i povećava cijena za potrošače jer netko mora platiti vodu koja je iscrpljena iz bunara i pripremljena za korištenje.
Zaspalo se.
Čim je došlo do problema, odjednom ( jučer, 02.srpnja ) se u Orahovici mogu vidjeti ljudi sa detektorima gdje tragaju za puknućima vodovoda. Moglo se ovo raditi prije. Zna se da su gubici preveliki već nekoliko godina. Teško netko može reći da je stručan i da dobro radi ako mu gubici od 25% u nekoliko godina narastu na 50%. Nije to napredovanje, to je nazadovanje koje se mora zaustaviti. Papuk zasigurno treba i mora podvući crtu i neke stvari početi mijenjati. Papuk je tvrtka u vlasništvu Grada Orahovice i tri općine: Čačinci, Zdenci i Crnac. Mi smo tu zbog građana, pa tako i uprava Papuka.
Nije pristojno od Direktora ne imati snage ispričati se potrošačima što trpe zbog nestašice vode, a bezobrazno je od njega što je obmanjivao javnost tvrdnjama da je sve sa vodoopskrbom u redu i da on ne razumije što mi to zapravo hoćemo. U poslovnom svijetu nije zabilježeno da Direktor javnog poduzeća kao što je Papuk ne dođe na sjednicu Općinskog vijeća ( svog suvlasnika ), da uvaženim vijećnicima koje su građani izabrali pojasni okolnosti koje su dovele do problema i ponudi prijedloge rješenja. Isto tako, nije zabilježeno da načelnici dviju općina, u ovom slučaju Zdenci i Čačinci, da bi dokazali neistinitost Direktorovih iskaza moraju prijaviti svoje vlastito poduzeće nadležnim inspekcijama. Nadalje, da kao suvlasnici moraju prosvjedom dolaziti do istine te dokazivati da se zaista zatvara ventil i obustavlja isporuka vode po nalogu jačeg, dok slabiji, općine Zdenci i Čačinci te njihovi mještani, trpe. Voljom ovakvih moćnika postaju građanima drugog reda. Ovakvo ponižavanje vijećnici i čelnici općine Zdenci nisu prihvatili i direktor Stošić će morati otići jer on definitivno nema više povjerenje Općinskog vijeća Zdenaca. Papuk ima vrijednih i stručnih radnika, ali poslove upravljanja sustavom obavljaju neznalice. Jučerašnja redukcija stanovnicima Grada Orahovice je očit primjer. Obustavlja se isporuka radi obustave, ne izračunava se opterećenje mreže da bi se uspostavila ravnoteža tlakova. Rezultat toga u Zdencima pucaju najnovije cijevi koje mogu izdržati višestruko veće tlakove od potrebnih. Preraspodjela vršne potrošnje se na radi. Zašto Keramika ne radi ili iz sustava intenzivnije uzima vodu u vremenu od 22,00 – 05,00 sati. Tada građani nemaju potrošnju. Postoje i drugi načini. Nudili smo, zbog onih koji pitkom vodom zalijevaju vrtove, da se uvede tarifni sustav naplate. Nije to neka izmišljotina, to imaju mnoge zemlje. Primjerice, da po kućanstvu sa četveročlanom obitelji damo 15 m³ vode mjesečno uz normalnu cijenu a iznad toga višestruko veća cijena.
Našički vodovod nudi žurnu pomoć. Na upit načelnika Barukčića, Našički vodovod je odmah odgovorio da imaju dovoljno količine vode da opskrbe općinu Zdence i Čačince te pozvali Papuk da tehnički dogovore način rješenja.
Može li sustav preuzeti ove količine vode iz Našica?
Naravno da može. Kod Feričanaca se gotovo dodiruju. Posao se može napraviti u roku 1-3 dana, uz uvjet da se ima volje i osjeća odgovornost.
Tko je trebao suradnju dogovoriti sa Našičkim vodovodom?
Načelnik općine Zdenci zasigurno ne. To je trebao riješiti direktor Papuka jer on ima bilancu potreba vode i proizvodnje i dobro zna da je u raskoraku. Ovo je trebalo biti tehnički odrađeno odavno.
Što očekivati u ljetnim i jesenskim mjesecima?
Još gore. Jedino se možemo nadati pomoći susjeda, Našičkog vodovoda. I moliti se da detektori u Orahovici pronađu značajnija mjesta istjecanja kako bi se pokrpalo i spriječilo curenje. Realno ulazimo u razdoblje kada će izdašnost izvorišta opadati, potrošnja rasti i raskorak između raspoloživih količina vode i potrošnje povećavati, a samim tim i kriza.
Koja je poruka?
Uprava Papuka, koja god bila, mora problem shvatiti ozbiljno.
Potrošači trebaju vodu koristiti racionalno, a oni koji imaju svoje bunare moraju ih pripremiti.